MD334 Youth Camp :)
スポンサーサイト

Youth Camp 8th day
こんばんは。8日目担当の石橋実佳です。
Good evening. I am Mika Ishibashi,and I write blog today.

今日は京都のお寺をまわりました。
Today, we went around temples.

まず、妙心寺退蔵院にて見学と座禅体験をしました。
First, we visited Myoshin-ji Taizoin Temple, and look around in the temple and experienced Zen meditation.

blog1.jpg

みんな真剣でした。
We are serious.

次に、金閣寺に行きました。そこで、グループで写真を撮りました。
Next, we went to Golden Pavillion, and took pictures each group.

blog2.jpg

短い時間でしたが、みんな写真を撮ったり楽しそうでした。
A short time, but everyone took pictures, and looked fun.

次に、西陣織会館に行き、買い物をし、着物ショーを見ました。
Next, we went to Nishijin Textile Center, and shopping and watched kimono show.

blog3.jpg


最後に、嵐山で天竜寺・野宮神社・買い物をしました。
Finally, we went to Tenryuji Temple, Nonomiya Shrine and shopping.

blog4.jpg

とても暑く、移動も多かったですが、みんな楽しそうでした。
It was hot today, and move a lot, but everyone looked enjoying.


今日は最後の夜なので、ご飯のあと花火をし、色紙贈呈をしました。
Today is last night. We did fireworks and gave a square place of high-qualiy peperboard.

blog5.jpg


明日は名古屋に帰ります。みんなと最後までたのしく過ごしたいです。
Tomorrow, we come back Nagoya. I want to spent good time to the end.

スポンサーサイト

コメント

いよいよ最後の夜になってしまったんですね!
坐禅体験をしたとのことですが、来日生の反応はどうだったんでしょうか?実は先日僕も学校で坐禅をしました。←仏教校なので…
なので、来日生の反応がとても気になります!

スタッフの皆さん、あと1日ですが最高の思い出を作ってください!(^^)!そして気をつけて名古屋に戻ってきてくださいね\(^o^)/
[2013/07/26 02:01] URL | いむら #- [ 編集 ]


コメントの投稿














管理者にだけ表示を許可する


トラックバック
トラックバック URL
http://youthcamp334.blog.fc2.com/tb.php/13-1fb4f1d1
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)



